Isnin, Ogos 11, 2008

Sejuk Yang Panas

Pagi ini Puan Norhayati memberitahu beliau sempat melayari blog saya. Beliau hairan dan bertanya mengapa saya masih mempunyai masa untuk catatan blog. Sambil tersenyum, saya menjawab saya sudah 'ketagih'. Ia terapi buat saya.
Saya sempat membaca komen Puan Haslina. Benar sekali katanya inilah masa yang sesuai untuk mempraktikkan apa yang telah dipelajari pada sabtu baru ini. Wah!, nampaknya berkesan sangat kaedah menangani stress yang telah disampaikan oleh Dr Syed Helmy sehingga amarah saya yang berapi-api sebelumnya telah hilang sama sekali. Walau apapun, saya ucapkan terima kasih kepada suami saya juga kerana menjadi pendengar yang setia di samping motivasi membina yang tidak putus-putus. Ketika waktu akhir untuk naik ke bilik guru, saya terlihat kotak hijau pemberian seseorang. Bila dibuka-memang istimewa daripada Puan Anita Tajuddin. Terima Kasih kak Nita. Bertambah sejuk hati saya. Namun ia tidak berpanjangan, hati saya yang pada mulanya makin sejuk tiba-tiba menjadi panas semula. Kereta kesayangan saya dicalar sepanjang satu meter oleh orang yang tidak bertanggungjawab. Di akhirat, kamu tidak akan lepas!.
Sakit dan sedihnya hati saya hanya Allah Yang Tahu.

9 ulasan:

  1. kesian teacher...

    sapa lah tangan gatal macam ulat bulu tu ye teacher??!!

    BalasPadam
  2. isk3...
    spe ar yg snggp wt 2...
    dowg jeles la 2 teacher...
    hak3...
    teacher ann de kete cntik...
    x pe2...
    nnty sy crik dwg n aja dowg...
    hak3....
    (brani laa sgt)

    BalasPadam
  3. hak3
    kat keta teacher calar?
    bdk 2 xde kertas kowt
    hak3
    sabar jela
    xD

    BalasPadam
  4. hak3
    ksian teacher
    isk2
    kat mner keta teacher kena calar?
    bdk 2 xde kertas kowt
    nak menconteng xP

    sabar je la teacher
    tnggu gaji
    cat baru
    xD

    BalasPadam
  5. may the person will receieve as bad as she/he do.
    just be patient wut we receieve now

    BalasPadam
  6. thnx teacher coz visit my blog...
    sbar je laa teacher...
    nnty dowunk yg wt 2 msty kne blsn...

    BalasPadam
  7. kesiannyer teacher..
    abis kete bru teacher..dh kna calar..
    nyway teacher,do u still remember me??i one of ur students in form 2 n form 3..2 dinamik n 3 mawar..
    n x sgka plak teacher ajar adik sya..yg farah hani 2..
    cmne dia kt klas???ok ker atau bnyak maen????
    hu3.....
    hope u still remember me
    :)

    BalasPadam
  8. Nur Izzatul Ain16 Ogos 2008 4:20 PTG

    sape lah agaknyer yg dengki tu..??
    mcm dh takde kerja lain nk buat..
    kesian teacher...

    kalau saye dpt dia...
    tau lah saye kerjakan dia dngn taekwondo saye..
    he he he... :-p

    (smoga dia mndapt balasan yg sepatutnye..Aminn..)

    anyway..nice blog teacher..!!
    keep it up...!!

    BalasPadam
  9. Ha3, the title is so paradoxic, that I can't figure what will follow.
    Anyway, whatever happens, it is just for a moment. Be patient and stay hard, it should be over now. At the end of the night, it should be another dawn.

    BalasPadam

Solat Cara Nabi s.a.w