Ahad, Ogos 30, 2009

Kunjungan Prof MKI

Kunjungan Prof Muhamad Kamil bin Ibrahim a.k.a MKI ke blog saya menyuntik semangat untuk saya menulis. Terima Kasih Prof. Kalaulah prof tahu bahawa buku-buku dan blog prof itu adalah jurnal wajib di dalam kehidupan seharian saya. Adakalanya tulisan prof sering menjadi alternatif untuk merawat hati luka selain mengupas fasa kehidupan untuk lebih mendekati Allah. Bila saya buka laptop dan melihat MKI di ruangan kotak mesej, terpempan saya sekejap.

Saya masih ingat, kali pertama saya membeli buku Travelog Haji Mengubah Sempadan Iman adalah pada 18 Disember 2008 dan tanpa sedar saya menghabiskan pembacaan itu 2 jam diselang rasa sedih, sebak dan 1001 perasaan yang menjurus kepada pengalaman yang sama dalam pengabdian dan kecintaan kepadaNya sebagai tetamu Allah ketika berpeluang mengerjakan umrah pada April 2008. Bila lagi saya akan ke sana? Rindu.

Kunjungan Prof sebagai pendakwah yang disegani saya anggap sebagai satu penghormatan kerana pendakwah seperti prof memang tidak menang tangan dan mungkin tidak berkesempatan singgah ke ke blog pengikut setianya ini!.Terima Kasih Prof!.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Solat Cara Nabi s.a.w